fbpx

TOP 4 gluténmentes alternatíváim

Azt már kifejtettem korábban, hogy a glutén típustól függetlenül kerülendő és az egyik leggyakrabban feltett kérdés a tanácsadásokon, hogy “Milyen gluténmentes opciókat válasszak? Mit lehet enni?” Erre hoztam most Nektek ötleteket!

1. Gluténmentes kenyerek

A gluténmentes kenyerek közül sem mindegyik a legjobb választás.

Miért?

Az előre csomagolt GM kenyerek nagy része kukorica liszttel készül, aminek szénhidráttartalma magasabb, illetve rengeteg tartósítószer és adalékanyag hozzáadásával.

Ha teheted készítsd el magadnak otthon a kenyeret, zsemlét. Használj például Szafi Free/Reform vagy Bake Free lisztkeverékeket. Készíts egyszerre többet mikor időd engedi és tedd be a fagyasztóba későbbre!

Ha nincs időd sütni, akkor ezeket akár készen is beszerezheted, vagy helyettesítsd barna pufirizzsel/ puffasztott hajdinával.

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

2. Gluténmentes köretek

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

Manapság egyre jobban elterjedtek a különböző reform köretek, azonban nem mindegyik gluténmentes! A két leggyakrabban tévesen gluténmentesnek vélt köret a kuszkusz és a bulgur. Ezek búzatöretből készülnek, tehát NEM gluténmentesek.

Mit használok én?

Leggyakrabban használt kedvenceim: köles, hajdina, quinoa, barna rizs, basmati rizs, jázmin rizs

3. Gluténmentes tészták

Szerencsére a gluténmentesség jegyében sem kell lemondanunk a tésztákról, csak válassz gluténmentes lisztekből, gabonákból, vagy éppen zöldségekből készült opciót!

Kedvenceim:

  • Köles tészta
  • Hajdina tészta
  • Quinoa tészta
  • Barna rizs tészta
  • Zöldborsó tészta
  • Csicseriborsó tészta stb.

Ezekből már minden féle fajta formájú, ízesítésű megtalálható. Akár nagyobb bevásárlóközpontokban is, vagy bioboltokban könnyen beszerezhető!

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

4. Gluténmentes nasik

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

Ha nassolnál valamit, akkor is nagyon résen kell lenni, mert a legtöbb nasi és rágcsi gluténtartalmú. Még akkor is érdemes megnézni a címkét, ha alapvetően nem gondolnád, hogy glutént tartalmaz, mert rejtetten nagyon sokszor megtalálható bennük.

Kedvenceim:

  • Gluténmentes humusz/csicseriborsó chips, lencse chips, quinoa chips, barna rizs chips stb.
  • Gluténmentes zöldségchips
  • Ropogtass néhány szem olajos magot
  • GM, cukormentes kekszek (sós/édes) mint például Glulu’s Freefrom/Primus termékek.
  • GM, cukormentes granola stb.

Habár ezen alternatívák sem éppen kalória szegények, de olykor-olykor belefér egy kis nasi és ha már választani kell, inkább egy ilyen opció mellett tedd le a voksodat!

Gluténérzékeny vagy? Vagy csak szeretnél életmódot váltani és egészségesebben élni? Személyre szabott étrendért jelentkezz az alábbi gombra kattintva!

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

Szia! Forró Heni vagyok, funkcionális és holisztikus táplálkozási tanácsadó.

Célom, hogy minél több embernek segítsek elérni az ideális testsúlyt és egy jobb egészségi állapotot!

Ki vagyok és miért kezdtem el ezzel foglalkozni?