fbpx

TOP5 Állati tej-és tejtermék helyettesítő alternatíváim

Arról már korábbi blogcikkekben írtam, hogy az állati eredetű tej-és tejtermékek fogyasztása hormon- és anyagcseretípustól függetlenül senkinek sem javasolt. Hogyha esetleg még nem olvastad, akkor ajánlom figyelmedbe korábbi írásaimat is, amiből megtudhatod, hogy miért is kerülendő! Most ebben a cikkben az 5 kedvenc tej- és termékhelyettesítő alternatíváimat hoztam el Nektek! Lássuk is, melyek ezek.

1. Tejhelyettesítők

Általánosságban elmondható, hogy az állati eredetű tej- és tejtermékek helyettesítésére elsősorban a növényi alternatívák javasoltak.

Növényi tejek:

  • kókusztej
  • rizstej
  • mandulatej
  • zabtej stb.
Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

Ezeket a legegyszerűbb a boltokban megvenni készen. Termékválasztásnál ügyelj arra, hogy cukormentes legyen és minél kevesebb adalékanyagot, tartósítószert tartalmazzon. Már nagyobb bevásárlóközpontokban is széles választékban kaphatóak, azonban az áruk nem olcsó!

Hogyha nem szeretnél sokat költeni erre, akkor Te is el tudod készíteni magadnak otthon fillérekből egyszerűen! Ehhez találsz az instagram oldalamon egy videóban 2 receptet is.

2. Joghurtok

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

Növényi helyettesítők:

  • kókuszjoghurt
  • mandula joghurt
  • zabjoghurt
  • szója joghurt stb.

Ezeket is nagyobb bevásárlóközpontokban meg tudod venni már, azonban érdemes szétnézni több boltban is, mert sajnos a legtöbb termék nem olcsó! Szerencsére egyre több bolt belekezdett már a saját márkás növényi alternatívák gyártásába, aminek köszönhetően olcsóbb áron is hozzájuthatunk már.

Kedvenceim:

  • Ár-érték arányban az egyik kedvencem a Lidl saját márkás Coco kókuszjoghurt.
  • Alpro kókuszjoghurt
  • Drágább, de nagyon finom, jó minőségű, krémes termék: ALL IN élőflórás kókuszgurt

3. Tejföl

Tejföl helyettesítésére is léteznek már növényi tejfölök, mint pl.: Dr. Oetker Creme vega, All in vegaföl stb.

Mit használok én?

  • Növényi joghurtot használok rakott ételek tetejére vagy lángosra is! Csak keverd ki pici citromlével, sörélesztőpehellyel (sajtos ízt ad neki), sóval, borssal, fokhagymaporral és kész is!
  • Édes ételekhez öntetnek (túrógombóc, sütemények stb): növényi joghurtot keverek ki vanília aromával, édesítőszerrel, pici citromlével, citromhéjjal.
Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

4. Túró

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

Az egyik legismertebb túró helyettesítő azoknak, akik fogyasztanak tojást, a tojásfehérjéből készült túró, vagyis a totu.

Totu recept:

Hozzávalók:

  • 5 db. M-es tojásfehérje
  • 3 ek. citromlé
  • 10 gr. kókuszolaj
  • 1 tk. só

Elkészítés:

  1. Forralj 2-3 l vizet.
  2. Egy tálban keverd össze a hozzávalókat.
  3. Öntsd a forrásban lévő vízbe és néha megkeverve várd meg, hogy újra felforrjon a víz, majd szűrd le és kész is.

Hogyha nem eszel tojást sem, akkor a kölesből készült vegán “túrókrém”-ek nagyon jó alternatívák. Készíthetsz belőle körözöttet, vagy édes túrókrémet is akár.

Körözött: Főzd meg a kölest 3,5-szeres mennyiségű vízben, turmixold össze növényi tejjel, citromlével, sóval, borssal, magyaros fűszerkeverékkel és vöröshagymával.

Édes túrókrém: 120 g átmosott köles megfőzve 4-szeres mennyiségű vízben, 160 g Szafi Reform süteményliszt, 40 g citromlé, 6 g citromhéj, 1 teáskanál vanília aroma, 20 g négyszeres édesítő, 100 g kókusztej, 150 g víz – turmixold össze krémesre és kész is.

5. Tejsavó fehérjék

Arról korábban volt már egy blogcikkem, hogy hogyan válassz fehérje port. Hogyha esetleg nem olvastad még, akkor ajánlom figyelmedbe! Abból megtudhatod, hogy mikre kell figyelni egy termék kiválasztásakor és milyen szempontok szerint nézelődj.

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

Kedvenceim:

  • Az egyik legjobb minőségű és összetételű, amiből ízesített változat is van, az a Naturize barna rizs fehérje porok, viszont árban picit drágábbak.
  • Absorice Vegan proteinek (rizs+borsó fehérje). Többféle ízesítésű is van: csokis, banoffee, epres, vaníliás
  • Vegan protein triplex fehérje, ízesített változatok is vannak.
  • Jó minőségű, viszont csak natúr ízben kapható fehérje: Szafi Free barna rizscsíra fehérje por

Tej-vagy laktózérzékeny vagy? Vagy csak szeretnél életmódot váltani és egészségesebben élni? Segítek! Személyre szabott étrendért jelentkezz az alábbi gombra kattintva!

Forró Heni Életmód és táplálkozási tanácsadó

Szia! Forró Heni vagyok, funkcionális és holisztikus táplálkozási tanácsadó.

Célom, hogy minél több embernek segítsek elérni az ideális testsúlyt és egy jobb egészségi állapotot!

Ki vagyok és miért kezdtem el ezzel foglalkozni?